Nauczanie matematyki w klasie 1a często opiera się na aktywności uczniów, na ich samodzielnym dochodzeniu do wiedzy poprzez działania twórcze, pracę w grupach itp.

Na  lekcjach pierwszoklasiści wykorzystują Dary Froebla, ale i  też czasami materiały naturalne jak cicierzyca i wykałaczki. Według F. Froebla dary są atrakcyjnym materiałem do podejmowania swobodnego działania, a ich prostota daje nieskończone możliwości użycia. Zabawa nimi pozwala na rozwój myślenia, kreatywność, orientację w przestrzeni , manipulowanie, liczenie i poznawanie właściwości przedmiotów.

27 lutego 2025 roku,  podopieczni pani Danuty Kurzei   samodzielnie tworzyli budowle używając do tego wyłącznie ciecierzycy oraz wykałaczki. Stworzyli przepiękne bryły oraz  własne projekty przestrzenne.

Tworząc te architektoniczne dzieła pierwszoklasiści byli bardzo zaangażowani, skupieni, współpracowali w grupach i realizowali swoje niesamowite pomysły.