W dniu 10 kwietnia 2025 roku odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego pod hasłem „Pierwsza pomoc”, w którym uczestniczyli uczniowie klas IV–VII.

Celem projektu było poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy w nagłych sytuacjach życiowych.

Podczas wydarzenia uczniowie przedstawiali informacje dotyczące sposobów udzielania pierwszej pomocy w przypadku zasłabnięcia, krwotoku z nosa, porażenia prądem elektrycznym, oparzeń, odmrożeń, epilepsji oraz zadławienia. Treści te były prezentowane zarówno w języku polskim, jak i angielskim, co pozwoliło uczniom nie tylko utrwalić ważne zasady ratowania życia, ale również rozwinąć kompetencje językowe.

Uczniowie przygotowali również krótkie scenki sytuacyjne, w których odgrywali role osób udzielających pomocy przedmedycznej. W ramach projektu wykonali także interesujące plakaty edukacyjne w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Na zajęciach informatyki młodzież tworzyła quizy w aplikacji Kahoot oraz interaktywne krzyżówki w programie LearningApps, które pozwalały w atrakcyjny sposób utrwalać zdobytą wiedzę.

Projekt cieszył się dużym zaangażowaniem ze strony uczniów i z pewnością przyczynił się do zwiększenia świadomości na temat znaczenia szybkiej i właściwej reakcji w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia.

B. Majerska
K. Majewska