Regulamin Gminnego Konkursu Plastycznego dla klas 6-8

“Martwa natura z owocami”

plakat_GMINNY-KONKURS-PLASTYCZNY

I. Cele konkursu:
– upowszechnienie wiedzy z zakresu historii sztuki,
– rozwijanie zainteresowań plastycznych,
– rozwijanie i promowanie talentów plastycznych.
– kształtowanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci,
– kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
– kształcenie umiejętności posługiwania się różnymi technikami artystycznymi,
– motywowanie uczniów do poszerzania wiedzy i umiejętności,
– rozwijanie zdolności manualnych.
II. Organizator:
Szkoła Podstawowa w Zagorzynie,
Nauczyciel mgr Marzena Palka
nr tel.: 18 444-60-85
email: sp.zagorzyn@lacko.pl
III. Uczestnicy konkursu:
Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas 6-8 Szkół Podstawowych z terenu Gminy Łącko. Każda szkoła może zgłosić maksymalnie 1 ucznia.
IV. Warunki przystąpienia do Konkursu:
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest uzupełnienie i dostarczenie zgłoszenia uczestnika przez Szkołę (załącznik nr 1) do Organizatora w nieprzekraczalnym terminie do 04.04.2025 roku, a także dostarczenie zgody na udział dziecka w konkursie podpisanej przez rodzica/opiekuna.
1. Miejsce odbywania konkursu: Szkoła Podstawowa w Zagorzynie.
2. Termin konkursu: 29 kwietnia 2025 r.
3. Każdy uczestnik wykonuje pracę tematyczną “Martwa natura z owocami” na podstawie przyniesionych szkiców, zdjęć lub przedmiotów przez siebie przygotowanych. Czas na wykonanie pracy malarskiej to 135 minut.
4. Organizator konkursu zapewnia uczestnikom materiały plastyczne oraz podobrazie.
5. Prace wykonane podczas konkursu przechodzą na własność Organizatora.
6. Przystąpienie uczestników do konkursu oznacza wyrażenie przez nich zgody na wykorzystanie ich nazwisk w akcjach informacyjnych, reklamowych i promocyjnych związanych z niniejszym konkursem. Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie
ich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji konkursu zgodnie z ustawą z dnia 29. 08. 97r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883. z późn. zm.).
7. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją warunków niniejszego regulaminu i jednocześnie oświadczeniem, że wykorzystane do pracy zdjęcia i inne materiały nie naruszają praw autorskich.
V. Technika:
malarstwo
VI. Format pracy:
30×40
VII. Kryteria oceny:
a) estetyka pracy,
b) oryginalność,
c) stopień trudności,
d) jakość wykonania
VIII. Opis:
Po zakończeniu pracy uczestnik powinien zatytułować obraz wpisując tytuł na przygotowanej przez Organizatora metryczce naklejonej z tyłu podobrazia.
IX. Ocena prac:
a) Prace będzie oceniać komisja konkursowa w kategorii:
– klasy 6-8.
b) Ogłoszenie wyników nastąpi tego samego dnia po obradach jury.
X. Harmonogram przebiegu konkursu:
● godz. 9.00 – rozpoczęcie konkursu,
● godz. 11.15 zakończenie wykonywania prac,
● godz. 11.20 – poczęstunek dla uczestników konkursu,
● godz. 11.30-12.00 obrady jury,
● godz. 12.00 ogłoszenie wyników i wręczenie nagród.
XI. Nagrody:
1. Organizator konkursu przewiduje przyznanie trzem najlepszym pracom nagród rzeczowych oraz dyplomy.
2. Każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom udziału.
3. Prace będą eksponowane na wystawie w budynku Szkoły oraz publikowane na stronie internetowej Szkoły i Facebooku.

Załącznik nr 1 – ZGŁOSZENIE