Deklaracja dostępności – wersja pdf
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej w Jazowsku
Szkoła Podstawowa w Jazowsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoła Podstawowej w Jazowsku
- Data publikacji strony internetowej:2020-08-31
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:2021-03-15
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
Wyłączenia
-
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:2020-12-11
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:2021-03-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor Szkoły Rafał Gałysa
- E-mail: sp.jazowsko@lacko.pl
- Telefon: 184447012
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Łącko
- Adres: Łącko 445, 33-390 Łącko
- E-mail: gmina@lacko.pl
- Telefon: 18 4140711
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa w Jazowsku posiada 2 budynki oznaczone literami A i B.
Nie są one w pełni dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku A prowadzą 3 wejścia, częściowo dostosowane do wejścia osób niepełnosprawnych
Do budynku B prowadzi 1 wejście. Bo budynku B można wejść przy pomocy platformy schodowej, po wcześniejszym zakomunikowaniu o takiej potrzebie.
Przed wejściem na teren szkoły wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W budynku B znajduję się toaleta dla osób niepełnosprawnych – parter.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W związku z warunkami technicznym i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności szkoły osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziano następującą komunikację ze Szkołą. Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik wychodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą