Od lutego bieżącego roku uczniowie klasy VII aktywnie uczestniczą w lekcjach doradztwa zawodowego, współpracując z rówieśnikami z różnych miejscowości w Polsce  takich jak Kraków, Sanok, Jadowniki, Tarnobrzeg, Gliwice, Kozubów, Sochaczew oraz z uczniami z Niemiec i Hiszpanii. Nasz program, zaplanowany do realizacji w klasie VII, został zintegrowany z aktywnościami w języku polskim i angielskim w ramach międzynarodowego projektu eTwinning o nazwie: „Doctor A.I. – Professions in the Crosshairs of A.I. – zawody na celowniku sztucznej inteligencji”.

Projekt ten powstał w trakcie warsztatów prowadzonych przez panią Celinę Świebocką, zatytułowanych „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem„, organizowanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Nauczyciele uczestniczący w przedsięwzięciu zdobywają wiedzę o platformie oraz zasadach prowadzenia międzynarodowych projektów.

Początkowe zajęcia skupiły się na przedstawianiu się. Uczniowie, korzystając z aplikacji obsługiwanej przez sztuczną inteligencję, tworzyli obrazki symbolizujące atrybuty ich wymarzonego zawodu. Dodatkowo opisywali swoje zainteresowania i umiejętności, a także próbowali zgadywać wymarzone zawody swoich rówieśników.

W najbliższym czasie zaplanowano kolejne ciekawe aktywności, w tym tworzenie logo projektu, analiza wymierających zawodów, zawodów przyszłości oraz tych, które mogą zostać wyparte przez sztuczną inteligencję. Następnie uczniowie podzieleni na międzynarodowe zespoły zgodnie z pokrewnymi wymarzonymi zawodami, będą korzystać ze wsparcia sztucznej inteligencji, aby wspólnie tworzyć koncepcje nowych firm.

Jesteśmy zadowoleni z możliwościami, jakie niesie nam ten projekt, a uczniowie z różnych krajów wspólnie zdobywają doświadczenie i rozwijają umiejętności w obszarze zawodowego doradztwa oraz współpracy międzynarodowej.

Kolaż zdjęć przedstawiających pracę uczniów przy komputerach podczas lekcji doradztwa zawodowego

 

Zdjęcie poglądowe aplikacji padlet