Psycholog szkolny: mgr Aleksandra Gabryś

Tygodniowy czas pracy psychologa w roku szkolnym 2023/2024:

  • poniedziałek – godz. 10.30-13.30
  • poniedziałek – godz. 14.30-15.30
  • środa –  godz. 8.00-11.30
  • środa –  godz. 12.30-14.00

 

Pedagog specjalny: mgr Anna Karasińska

Tygodniowy czas pracy pedagoga specjalnego w roku szkolnym 2023/2024:

  • poniedziałek – godz.10.30-12.30
  • wtorek – godz. 10.30-11.30
  • wtorek – godz. 12.30-13.30
  • środa- godz. 10.30-11.30
  • środa – godz. 12.15-14.15
  • czwartek- godz. 10.30-11.30
  • piątek – godz. 11.30-12.30

 

Specjaliści ( pedagog specjalny, psycholog) w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kadczy:

  • prowadzą badania i działania diagnostyczne uczniów, w tym diagnozę indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
  • diagnozują sytuacje wychowawcze w szkole w celu rozwiązywania problemów;
  • udzielają uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  • podejmują działania z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  • inicjują i prowadzą działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych;
  • minimalizują skutki zaburzeń rozwojowych, zapobiegają zaburzeniom zachowania oraz inicjują różne formy pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  • wspierają nauczycieli i wychowawców w codziennej pracy wychowawczej;
  • organizują spotkania, prelekcje, pogadanki z uczniami o tematyce profilaktycznej i wychowawczej;
  • współpracują z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • współpracują, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami;
  • przedstawiają radzie pedagogicznej propozycje w zakresie doskonalenia zawodowego;
  • określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych;
  • dostosowują sposoby i metod pracy do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów.

 

Logopedzi: mgr Ewa Fałowska, mgr Anna Karasińska

mgr Ewa Fałowska – terapia logopedyczna w Przedszkolu Samorządowym w Kadczy

  • wtorek – godz. 11:00-11:25
  • wtorek – godz. 13.30-13.50
  • czwartek – godz. 13.30-14.15

mgr Anna Karasińska – terapia logopedyczna w Szkole Podstawowej  w Kadczy

  • wtorek – godz. 11.35-12.20   – klasa V
  • środa – godz. 11.30-12.15 – klasa II
  • środa – godz. 15.15-16.00 – klasa VIII
  • czwartek – godz. 11.35-12.20 – klasa III
  • czwartek – godz. 12.35-13.20 – klasy II i IV
  • piątek – godz. 10.40-11.25 – klasa I

Do zadań logopedy w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kadczy należy w szczególności:

  •  terapia logopedyczna dzieci posiadających orzeczenia i opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ze wskazaniem na potrzebę zajęć z zakresu terapii logopedycznej,
  • dokonywanie diagnozy logopedycznej, w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów,
  • współpraca z nauczycielami, wychowawcami oraz pedagogiem specjalnym w zakresie tworzenia WOPFU oraz IPET dla uczniów z orzeczeniem,
  • współpraca z rodzicami uczniów objętych terapią logopedyczną.

Podstawowe cele terapii logopedycznej: 

  • kształtowanie prawidłowej mowy poprzez eliminowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi,
  • stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
  • doskonalenie wymowy i korygowanie wad wymowy,
  • wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
  • rozwijanie umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi w poprawnej formie gramatycznej,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • zachęcanie uczniów do twórczej aktywności słownej.

Na zajęcia terapii logopedycznej uczęszczają w pierwszej kolejności uczniowie, którzy posiadają orzeczenie bądź opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z zaleceniem zajęć logopedycznych. W przypadku wolnych miejsc, na zajęcia uczęszczają dodatkowo uczniowie, którzy zostali wyłonieni z rozpoznania pedagogicznego.

Badanie logopedyczne, polega na orientacyjnym badaniu słuchu mownego i fonemowego, badaniu sprawności artykulatorów, badaniu płynności mowy, badaniu nadawania i rozumienia mowy, badaniu funkcji połykowej i oddechowej oraz badaniu budowy aparatu artykulacyjnego (zgryz, wędzidełko podjęzykowe, podniebienie).

Zajęcia prowadzone są indywidualne dla uczniów posiadających orzeczenie natomiast w grupach maksymalnie do 4 uczniów z oddziału przedszkolnego oraz klas I-VIII , w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia danej wady lub zaburzenia. Metody pracy, pomoce i środki dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.

Czas trwania terapii oraz jej efektywność zależy od rodzaju i stopnia zaburzenia, sprawności intelektualnej dziecka, budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego, a przede wszystkim od współpracy logopedy z rodzicami.