W bieżącym roku szkolnym na lekcjach języka angielskiego, biologii oraz edukacji dla bezpieczeństwa p. Karolina Porębska i p. Elżbieta Klag wspólnie z uczniami realizują projekt związany z budową człowieka oraz udzielaniem pierwszej pomocy we współpracy ze szkołą z Niemiec.
Działania w ramach projektu rozpoczęły się od ustalenia planu projektu w języku angielskim. Następnie uczniowie przedstawili swoje założenia na Padlecie.
Uczniowie klasy III zapoznali się z narządami budującymi przewód pokarmowy, a następnie wykonali model działania układu trawiennego, w celu poznania funkcji poszczególnych jego organów.
- Jama ustna: Uczniowie rozkruszyli chleb na kawałki , wrzucili je do zlewki, a następnie dodali napój gazowany.
- Przełyk: Aby zademonstrować, jak działa przełyk uczniowie przepuścili ziarenka kaszy przez miękką rurkę.
- Żołądek: Aby poznać funkcje żołądka, uczniowie przelali zawartość zlewki do plastikowego woreczka, którą następnie zgniatali do uzyskania papki.
- Jelito cienkie: Uzyskaną papkę uczniowie przelali do skarpety i mocno ją ścisnęli, aby wydobyć z niej drobinki pokarmu i wodę.
- Jelito grube: Uczniowie po wyciśnięciu opróżnili zawartość skarpety, uzyskując w ten sposób produkt finalny. Jak nazywa się ten produkt i czynność, w wyniku której powstaje?
Po przeprowadzonych doświadczeniach uczniowie określili funkcje poszczególnych narządów przewodu pokarmowego
- Jama ustna: rozdrabnianie, nawilżanie i wstępne trawienie pokarmu,
- Przełyk: przesuwanie pokarmu do żołądka,
- Żołądek: mieszanie i trawienie pokarmu,
- Jelito cienkie: trawienie i wchłanianie składników odżywczych,
- Jelito grube: wchłanianie wody i formowanie kału.
E.K, K.P.
LINK DO WIDEORELACJI