Uczniowie klasy III zakończyli realizację projektu „Młodzi obywatele. Jak poznać kraj, w którym mieszkamy?”. Jego celem było kształtowanie patriotycznej postawy uczniów i rozwijanie ich wrażliwości kulturowej.

Podczas projektu uczniowie uczestniczyli w ośmiu lekcjach. Dwie z nich były to lekcje na rozgrzewkę, które miały zintegrować uczniów i oswoić ich z różnymi emocjami. Lekcje te to:

  • Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?
  • Jak poznać kogoś lepiej?

Pozostałe sześć lekcji to zajęcia tematyczne, w czasie których poruszano takie zagadnienia jak:

  • Dlaczego świętujemy niepodległość?
  • Czy w Polsce mieszkają tylko Polacy?
  • Czy w każdej religii otrzymuje się prezenty?
  • Czy poleczka to polski taniec?
  • Czy jeden głos może coś zmienić?
  • Dlaczego flagi mają różne kolory?

Trzecioklasiści dokumentowali odbyte zajęcia w indeksach ucznia, które przygotowali organizatorzy.

Szesnaścioro trzecioklasistów prezentuje swoje wypełnione indeksy. W tle znajduje się sala lekcyjna.

Trzecioklasiści z indeksami.

Projekt zorganizowała Fundacja Uniwersytet Dzieci.

A. M.