Cztery międzynarodowe projekty realizowane przez uczniów klas VII, VIII oraz członków koła języka niemieckiego zostały wyróżnione Krajową Odznaką Jakości przyznawaną przez Narodowe Biuro Programu eTwinning.

Projekt „Zawody na celowniku sztucznej inteligencji”

Podczas aktywności projektowych uczestnicy zgłębiali wiedzę na temat współczesnych wyzwań związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz ewolucji rynku pracy. Dzięki praktycznym działaniom, takim jak badania dotyczące ginących zawodów i tworzenie własnych firm opartych na sztucznej inteligencji.

Uczniowie rozwijali swoją kreatywność, umiejętności technologiczne i zdolności pracy zespołowej. Poszerzali również  wiedzę z zakresu języka angielskiego, realizując wspólne zadania ze szkołą z Niemiec.

Projekt przyczynił się do zwiększenia świadomości uczniów na temat znaczenia sztucznej inteligencji w dzisiejszym świecie oraz przygotowania ich do wyzwań przyszłego rynku pracy.

Projekt „Sztuczna inteligencja na lekcji”

Projekt eTwinning „Künstliche Intelligenz im Unterricht” zaangażował uczniów z różnych krajów w interaktywne działania edukacyjne, skupiające się na tematyce sztucznej inteligencji.

Uczniowie wspólnie tworzyli roboty, programowali chatboty, tworzyli interaktywne prezentacje oraz gry edukacyjne. Międzynarodowa współpraca realizowana była głównie poprzez platformę TwinSpace oraz wideokonferencje na Google Meet, co umożliwiało praktyczne używanie języka niemieckiego i wymianę kulturową.

Projekt „Co widzisz?”

Projekt wymagał intensywnej współpracy pomiędzy nauczycielami z różnych krajów, którzy wspólnie planowali działania, dzielili się zasobami edukacyjnymi i koordynowali terminy spotkań oraz wideokonferencji.

Nauczyciele z Berlina, Kadczy i Apace byli odpowiedzialni za różne części projektu, w tym przygotowanie materiałów edukacyjnych i prowadzenie zajęć. Uczniowie współpracowali podczas tworzenia wspólnej broszury informacyjnej, wymieniali się mailami na określone tematy, uczestniczyli w wideokonferencjach, tworzyli i wymieniali się materiałami multimedialnymi, takimi jak zdjęcia czy filmy.

Projekt „Tradycja spotyka nowoczesność”

Projekt „Tradition trifft Moderne – Brücken zwischen Gestern und Morgen” był międzynarodową inicjatywą realizowaną w ramach eTwinning, w której uczestniczyły szkoły z Polski, Niemiec, Hiszpanii i Grecji. Celem projektu było zrozumienie i porównanie tradycji i współczesności, a także budowanie mostów między przeszłością a przyszłością poprzez różnorodne działania edukacyjne i interaktywne.

 

Odznaki Jakości przyznane projektom z języka niemieckiego oraz doradztwa zawodowego 2024

Odznaki Jakości przyznane projektom z języka niemieckiego oraz doradztwa zawodowego 2024

Krajowa Odznaka Jakości

Celem przyznawania Krajowej Odznaki Jakości jest wyróżnienie nauczycieli i szkół, których działania w ramach eTwinningu reprezentują wysoki poziom. Projekt zostaje poddany ocenie pod kątem następujących pięciu kryteriów merytorycznych:

  • Innowacje pedagogiczne i kreatywność
  • Integracja z programem nauczania
  • Współpraca szkół partnerskich
  • Wykorzystanie technologii
  • Rezultaty, wpływ, dokumentacja