W bieżącym roku szkolnym na lekcjach języka angielskiego, biologii oraz edukacji dla bezpieczeństwa p. Karolina Porębska i p. Elżbieta Klag wspólnie z uczniami realizują projekt związany z budową człowieka oraz udzielaniem pierwszej pomocy we współpracy ze szkołą z Niemiec.

Działania w ramach projektu rozpoczęły się od ustalenia planu projektu w języku angielskim. Następnie uczniowie przedstawili swoje założenia na Padlecie.

Uczniowie klasy III zapoznali się z narządami budującymi przewód pokarmowy, a następnie wykonali  model działania układu trawiennego, w celu poznania funkcji poszczególnych jego organów.

  1. Jama ustna: Uczniowie rozkruszyli chleb na kawałki , wrzucili je do zlewki, a  następnie dodali napój gazowany.
  2. Przełyk: Aby zademonstrować, jak działa przełyk uczniowie przepuścili ziarenka kaszy przez miękką rurkę.
  3. Żołądek: Aby poznać funkcje żołądka, uczniowie przelali zawartość zlewki do plastikowego woreczka, którą następnie zgniatali do uzyskania papki.
  4. Jelito cienkie: Uzyskaną papkę uczniowie przelali do skarpety i mocno ją ścisnęli, aby wydobyć z niej drobinki pokarmu i wodę.
  5. Jelito grube: Uczniowie po wyciśnięciu opróżnili zawartość skarpety, uzyskując w ten sposób produkt finalny. Jak nazywa się ten produkt  i  czynność, w wyniku której powstaje?

Po przeprowadzonych doświadczeniach uczniowie określili funkcje poszczególnych narządów przewodu pokarmowego

  1. Jama ustna: rozdrabnianie, nawilżanie i wstępne trawienie pokarmu,
  2. Przełyk: przesuwanie pokarmu do żołądka,
  3. Żołądek: mieszanie i trawienie pokarmu,
  4. Jelito cienkie: trawienie i wchłanianie składników odżywczych,
  5. Jelito grube: wchłanianie wody i formowanie kału.

E.K, K.P.

LINK DO WIDEORELACJI

Kolaż zdjęć uczniów klasy 3 podczas eksperymentu

Uczniowie klasy 3 poznają układ pokarmowy