23 maja uczennice klasy 8 wzięły udział we wspólnej lekcji online z uczniami z Aten. Podczas spotkania międzynarodowego uczniowie utrwalali słownictwo związane z nazwami zawodów i miejsc pracy w języku niemieckim. Zajęcia miały charakter interaktywny – uczestnicy prezentowali zawody za pomocą pantomimy oraz grali w gry zespołowe w międzynarodowych grupach. Dzięki temu uczniowie nie tylko doskonalili znajomość języka niemieckiego, ale również rozwijali umiejętności współpracy i komunikacji międzykulturowej.

Lekcja online Kadcza - Atemy

Lekcja online Kadcza – Ateny

Dobiega końca wyjątkowy międzynarodowy projekt „Job Evolution” realizowany przez naszą szkołę we współpracy z partnerami z Grecji (Ateny) i Niemiec (Rodgau). Głównym celem przedsięwzięcia było zapoznanie uczniów z wymarłymi zawodami oraz refleksja nad wyzwaniami, jakie niesie przyszły rynek pracy.

Projekt był prowadzony w języku niemieckim i miał charakter praktyczny oraz interdyscyplinarny. Uczniowie pracowali w międzynarodowych zespołach, rozwijając swoje kompetencje językowe, społeczne i zawodowe. Dzięki różnorodnym zadaniom i warsztatom uczestnicy mieli możliwość:

  • poznania zapomnianych zawodów oraz trendów, które będą kształtować rynek pracy w najbliższych dekadach,
  • rozwoju kreatywności i myślenia krytycznego poprzez tworzenie własnych profili zawodowych przyszłości,
  • poprawy znajomości języka niemieckiego w kontekście doradztwa zawodowego,
  • pracy zespołowej w grupach międzynarodowych, co sprzyjało budowaniu kompetencji międzykulturowych,
  • praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w formie gier, podcastów, pantomimy oraz debat.
Kolaz-aktywnosci-projektowych-z-zakresu-doradztwa-zawdowego

Kolaz-aktywnosci-projektowych-z-zakresu-doradztwa-zawdowego

W ramach projektu uczniowie uczestniczyli m.in. w:

  • grze detektywistycznej „Berufekrimi” dotyczącej dawnych miejsc pracy,
  • tworzeniu podcastu „Traumberuf oder Horrorjob?” o zawodach marzeń i zawodach koszmarach,
  • debacie „Künstliche Intelligenz – Fluch oder Segen?” – sztuczna inteligencja szansą czy zagrożeniem,
  • analizie starych obrazów pod kątem przedstawionych na nich profesji,
  • opracowaniu gry edukacyjnej związanej z zawodami,
  • kreatywnym ćwiczeniu „Nazwy zawodów ukryte w nazwiskach”,
  • wspólnych zabawach integracyjnych i spotkaniach online z partnerami z Niemiec i Grecji.

Projekt znalazł również zastosowanie na lekcjach doradztwa zawodowego, gdzie uczniowie mogli wykorzystać swoje doświadczenia do refleksji nad własną ścieżką kariery oraz wymaganiami rynku pracy przyszłości.

To była cenna lekcja nie tylko o zawodach, ale przede wszystkim o współpracy, szacunku i otwartości na nowe wyzwania.