Raporty dostępności
Aktualne raporty dotyczące dostępności Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. bł. kard. Stefana Wyszyńskiego w Kadczy, w tym Szkoły Podstawowej oraz Przedszkola Samorządowego, są dostępne w załącznikach poniżej:
- Raport dostępności 2025 – Przedszkole Samorządowe w Kadczy
- Raport dostępności 2025 – Szkoła Podstawowa w Kadczy
Deklaracja dostępności
Zespół Szkolno-Przedszkolny im. bł. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Kadczy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://zspkadcza.lacko.pl
- Data publikacji strony internetowej: 30.10.2023 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 05.11.2023 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Niedostępne treści
Na stronie internetowej mogą występować następujące problemy z dostępnością:
- brak tekstów alternatywnych dla części zdjęć i grafik,
- brak odpowiednich nagłówków w strukturze dokumentu HTML,
- linki bez unikalnych etykiet tekstowych,
- część plików PDF nie jest dostępna cyfrowo (brak możliwości odczytu przez czytniki ekranowe)
- filmy i prezentacje zamieszczone jako linki nie zawierają napisów ani audiodeskrypcji, co może utrudniać dostęp osobom głuchoniemym i niewidomym.
Staramy się na bieżąco eliminować niedogodności, aby nasza strona była jak najbardziej dostępna dla wszystkich użytkowników.
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Deklarację sporządzono dnia: 28.03.2025 r.
- Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 31.03.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika szkoły w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.
Ułatwienia na stronach:
Strona posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- nawigacja klawiaturą – umożliwia poruszanie się po stronie bez myszy,
- wyłączanie animacji – eliminuje ruchome elementy, co pomaga osobom z nadwrażliwością na ruch,
- kontrast – zwiększa czytelność poprzez zmianę kolorystyki,
- regulacja tekstu – pozwala powiększać, zmniejszać i zmieniać czcionkę, co ułatwia czytanie,
- podświetlanie nagłówków – wyróżnia tytuły sekcji, ułatwiając nawigację,
- podświetlanie linków i przycisków – zwiększa ich widoczność, co ułatwia interakcję.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: p. Celina Świebocka, Dyrektor ZSP w Kadczy.
- Telefon:18 444 70 15
- E-mail: zspkadcza@op.pl
Każda osoba ma prawo do:
- zgłaszania uwag dotyczących dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów,
- składania żądań zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów,
- składania wniosków o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony internetowej lub elementu strony, którego dotyczy żądanie,
- wskazanie preferowanej formy udostępnienia informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia nastąpi niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeśli w tym terminie nie jest możliwe zapewnienie dostępności lub dostępu w alternatywnej formie, procedura powinna zostać zrealizowana najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.pl).
Dostępność architektoniczna
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kadczy mieści się w dwóch budynkach, które posiadają różne udogodnienia związane z dostępnością architektoniczną.
Budynek nr 1:
- Wejście do budynku nie posiada progów, co ułatwia przemieszczanie się osobom na wózkach.
- Budynek posiada ubikacje na parterze i pierwszym piętrze przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Przy schodach znajduje się winda umożliwiająca dostęp na piętro.
- Numery sal lekcyjnych są oznaczone w alfabecie Braille’a.
- Przy wejściu do szkoły zainstalowano pętlę indukcyjną.
Budynek nr 2:
- Brak windy; dostęp na piętro odbywa się wyłącznie za pomocą schodów.
- Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W związku z brakiem pełnej dostępności budynku nr 2 dla osób ze szczególnymi potrzebami przewidziano alternatywne formy kontaktu. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą skorzystać z pomocy w formie komunikacji zdalnej. Na wniosek osoby, pracownik szkoły skontaktuje się z nią po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby.
Szkoła nie zapewnia bezpośredniego dostępu do pomieszczeń w budynku nr 2, znajdujących się na wyższych piętrach, dla osób niepełnosprawnych. Dostęp do tych miejsc możliwy jest wyłącznie przy wsparciu osoby towarzyszącej.
Dodatkowe informacje:
- Osoby z psem przewodnikiem lub asystującym mogą wejść do budynku.
- Przed budynkiem nie ma wydzielonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
- W przypadku braku dostępności, przewidziano dostęp alternatywny po wcześniejszym zgłoszeniu.