Krajowe Biuro Programu eTwinning w Warszawie uhonorowało naszą szkołę Krajową Odznaką Jakości za projekt eTwinning, który został zrealizowany w ubiegłym roku szkolnym przez klasę 8 we współpracy z uczniami z Theodor-Fliedner-Gymnasium Evangelische w Düsseldorfie, Niemcy.
Członkowie projektu to:
Amelia Chłud, Hanna Florian, Zuzanna Piszczek, Natalia Stawiarska, Klara Zielińska, Bartek Mika, Dominik Wielosik, Patryk Gadzina, Jakub Kmiecik, Igor Kozik, Kornel Kozik.
Głównym celem projektu było rozwijanie kompetencji językowych uczniów. Dialogi, rozmowy, prezentacje i inne aktywności wykorzystujące język niemiecki, pozwoliły uczniom zrozumieć i używać języka w autentycznym kontekście, co przyczyniło się do poprawy ich płynności i pewności siebie w komunikacji w tym języku. Podczas trwania projektu zwracano uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem w sieci. Uczniowie poznawali historię Polski i Niemiec przy użyciu odpowiednich narzędzi i materiałów. Tematem projektu była również solidarność z Ukrainą po wybuchu wojny. Dzięki aktywnościom projektowym uczniowie zdobyli umiejętności w zakresie korzystania z nowoczesnych narzędzi technologicznych w procesie nauki i prezentacji treści.
Niemiecka szkoła otrzymała nagrodę za wspólny projekt w konkursie Królowej Rychezy, która jest przyznawana co trzy lata.
Koordynator projektu, pan Alfons Scholten, przeznaczył część otrzymanych środków finansowych na zakup dla naszej szkoły polsko-niemieckiej MapoGry. Jest to narzędzie, które w kreatywny sposób przekazuje wiedzę o Polsce i Niemczech. Za pomocą uszytej z trwałego materiału, różnokolorowej mapy obu krajów o dużym formacie (3,6 x 2,5 m), młodzi ludzie uczą się topografii i szczegółów krajoznawczych dotyczących obu krajów w trakcie zabawy. Załączona dwujęzyczna broszura zawiera opisy dwunastu przykładowych metod pracy z wykorzystaniem MapoGry, takich jak np. „podróż”, która pomaga przyswoić wiedzę geograficzną, czy „labirynt” wspierający naukę języka sąsiada. Grający mogą również sprawdzić swoją wiedzę w quizie wymagającym szybkiego tempa lub zagrać w „regionalnego twistera”, starając się umieścić stopę lub rękę na wylosowanym landzie lub województwie. Wszystkie te aktywności stwarzają wiele okazji do rozmów, refleksji i współpracy w grupie, łącząc elementy ruchowe i językowe. W zeszłym tygodniu dotarły do nas również nowoczesne pomoce w postaci kamery 360 stopni oraz 5 sztuk okularów VR. Posłużą one do realizacji kolejnego wspólnego projektu, tym razem pod patronatem niemieckiego czasopisma ZeitBild Verlag. Głównym celem tego projektu jest współpraca szkół europejskich, przygotowanie i oglądanie filmów i zdjęć w formacie 360 stopni.
C.Ś