Raporty dostępności

Aktualne raporty dotyczące dostępności Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. bł. kard. Stefana Wyszyńskiego w Kadczy, w tym Szkoły Podstawowej oraz Przedszkola Samorządowego, są dostępne w załącznikach poniżej:

Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno-Przedszkolny im. bł. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Kadczy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://zspkadcza.lacko.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 30.10.2023 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 05.11.2023 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Niedostępne treści

Na stronie internetowej mogą występować następujące problemy z dostępnością:

  • brak tekstów alternatywnych dla części zdjęć i grafik,
  • brak odpowiednich nagłówków w strukturze dokumentu HTML,
  • linki bez unikalnych etykiet tekstowych,
  • część plików PDF nie jest dostępna cyfrowo (brak możliwości odczytu przez czytniki ekranowe)
  • filmy i prezentacje zamieszczone jako linki nie zawierają napisów ani audiodeskrypcji, co może utrudniać dostęp osobom głuchoniemym i niewidomym.

Staramy się na bieżąco eliminować niedogodności, aby nasza strona była jak najbardziej dostępna dla wszystkich użytkowników.

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

  • Deklarację sporządzono dnia: 28.03.2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 31.03.2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika szkoły w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.

Ułatwienia na stronach:

Strona posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • nawigacja klawiaturą – umożliwia poruszanie się po stronie bez myszy,
  • wyłączanie animacji – eliminuje ruchome elementy, co pomaga osobom z nadwrażliwością na ruch,
  • kontrast – zwiększa czytelność poprzez zmianę kolorystyki,
  • regulacja tekstu – pozwala powiększać, zmniejszać i zmieniać czcionkę, co ułatwia czytanie,
  • podświetlanie nagłówków – wyróżnia tytuły sekcji, ułatwiając nawigację,
  • podświetlanie linków i przycisków – zwiększa ich widoczność, co ułatwia interakcję.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: p. Celina Świebocka, Dyrektor ZSP w Kadczy.

Każda osoba ma prawo do:

  • zgłaszania uwag dotyczących dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów,
  • składania żądań zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów,
  • składania wniosków o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony internetowej lub elementu strony, którego dotyczy żądanie,
  • wskazanie preferowanej formy udostępnienia informacji.

Rozpatrzenie zgłoszenia nastąpi niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeśli w tym terminie nie jest możliwe zapewnienie dostępności lub dostępu w alternatywnej formie, procedura powinna zostać zrealizowana najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.pl).

Dostępność architektoniczna

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kadczy mieści się w dwóch budynkach, które posiadają różne udogodnienia związane z dostępnością architektoniczną.

Budynek nr 1:

  • Wejście do budynku nie posiada progów, co ułatwia przemieszczanie się osobom na wózkach.
  • Budynek posiada ubikacje na parterze i pierwszym piętrze przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  • Przy schodach znajduje się winda umożliwiająca dostęp na piętro.
  • Numery sal lekcyjnych są oznaczone w alfabecie Braille’a.
  • Przy wejściu do szkoły zainstalowano pętlę indukcyjną.

Budynek nr 2:

  • Brak windy; dostęp na piętro odbywa się wyłącznie za pomocą schodów.
  • Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W związku z brakiem pełnej dostępności budynku nr 2 dla osób ze szczególnymi potrzebami przewidziano alternatywne formy kontaktu. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą skorzystać z pomocy w formie komunikacji zdalnej. Na wniosek osoby, pracownik szkoły skontaktuje się z nią po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby.

Szkoła nie zapewnia bezpośredniego dostępu do pomieszczeń w budynku nr 2, znajdujących się na wyższych piętrach, dla osób niepełnosprawnych. Dostęp do tych miejsc możliwy jest wyłącznie przy wsparciu osoby towarzyszącej.

Dodatkowe informacje:

  • Osoby z psem przewodnikiem lub asystującym mogą wejść do budynku.
  • Przed budynkiem nie ma wydzielonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
  • W przypadku braku dostępności, przewidziano dostęp alternatywny po wcześniejszym zgłoszeniu.