Psycholog szkolny: mgr Aleksandra Gabryś
Tygodniowy czas pracy psychologa w roku szkolnym 2025/2026:
- poniedziałek – godz. 9:00 – 16:00
- środa – godz. 8:00 – 13:30
- piątek – godz. 11:00 – 13:30
Pedagog specjalny: mgr Anna Karasińska
Tygodniowy czas pracy pedagoga specjalnego w roku szkolnym 2025/2026:
- poniedziałek – godz. 11:00-11:30, 13:30-15:00
- wtorek – godz. 10:30-11:30, 12:30 -14:00
- środa – godz. 11:00 – 11:30, 13:30-14:30
- czwartek- godz.10:00- 11:30, 13:30 -15:00
- piątek- godz. 10:00-11:30, 12:30 – 13:00
Specjaliści ( pedagog specjalny, psycholog) w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kadczy:
- prowadzą badania i działania diagnostyczne uczniów, w tym diagnozę indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
- diagnozują sytuacje wychowawcze w szkole w celu rozwiązywania problemów;
- udzielają uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmują działania z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- inicjują i prowadzą działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych;
- minimalizują skutki zaburzeń rozwojowych, zapobiegają zaburzeniom zachowania oraz inicjują różne formy pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- wspierają nauczycieli i wychowawców w codziennej pracy wychowawczej;
- organizują spotkania, prelekcje, pogadanki z uczniami o tematyce profilaktycznej i wychowawczej;
- współpracują z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- współpracują, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami;
- przedstawiają radzie pedagogicznej propozycje w zakresie doskonalenia zawodowego;
- określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych;
- dostosowują sposoby i metod pracy do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów.
Logopedzi: mgr Ewa Fałowska, mgr Anna Karasińska
mgr Ewa Fałowska – terapia logopedyczna w Przedszkolu Samorządowym w Kadczy i SP w Kadczy
- wtorek- godz. 13:00-13:45,
- środa – godz. 13:00-13:45, 13:50-14:35
mgr Anna Karasińska – terapia logopedyczna w Szkole Podstawowej w Kadczy
- klasa IV – poniedziałek 12:35 – 13:20,
- Klasa I – środa 11:35-12:20 czwartek 12:35 – 13:20
- klasa II – wtorek 11:35-12:20, piątek 11:35-12:20
- klasa III – środa 12:35-13:20
- klasa VII i VIII – poniedziałek 15:05-15:50
Do zadań logopedy w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kadczy należy w szczególności:
- terapia logopedyczna dzieci posiadających orzeczenia i opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ze wskazaniem na potrzebę zajęć z zakresu terapii logopedycznej,
- dokonywanie diagnozy logopedycznej, w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów,
- współpraca z nauczycielami, wychowawcami oraz pedagogiem specjalnym w zakresie tworzenia WOPFU oraz IPET dla uczniów z orzeczeniem,
- współpraca z rodzicami uczniów objętych terapią logopedyczną.
Podstawowe cele terapii logopedycznej:
- kształtowanie prawidłowej mowy poprzez eliminowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi,
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
- doskonalenie wymowy i korygowanie wad wymowy,
- wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
- rozwijanie umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi w poprawnej formie gramatycznej,
- wzbogacanie słownictwa,
- zachęcanie uczniów do twórczej aktywności słownej.
Na zajęcia terapii logopedycznej uczęszczają w pierwszej kolejności uczniowie, którzy posiadają orzeczenie bądź opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z zaleceniem zajęć logopedycznych. W przypadku wolnych miejsc, na zajęcia uczęszczają dodatkowo uczniowie, którzy zostali wyłonieni z rozpoznania pedagogicznego.
Badanie logopedyczne, polega na orientacyjnym badaniu słuchu mownego i fonemowego, badaniu sprawności artykulatorów, badaniu płynności mowy, badaniu nadawania i rozumienia mowy, badaniu funkcji połykowej i oddechowej oraz badaniu budowy aparatu artykulacyjnego (zgryz, wędzidełko podjęzykowe, podniebienie).
Zajęcia prowadzone są indywidualne dla uczniów posiadających orzeczenie natomiast w grupach maksymalnie do 4 uczniów z oddziału przedszkolnego oraz klas I-VIII , w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia danej wady lub zaburzenia. Metody pracy, pomoce i środki dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.
Czas trwania terapii oraz jej efektywność zależy od rodzaju i stopnia zaburzenia, sprawności intelektualnej dziecka, budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego, a przede wszystkim od współpracy logopedy z rodzicami.



