Dzień pierwszy

Nasze dwudniowe wędrowanie rozpoczęliśmy od spotkania w Starym Sączu. Stamtąd pociągiem udaliśmy się do Krynicy. Podróż minęła nam na podziwianiu widoków za oknem, które przy pięknej pogodzie, były naprawdę warte uwagi. Niektórzy z nas umilali sobie czas śpiewem patriotycznych piosenek, za co zresztą zostali pochwaleni przez współpasażerów.

Z dworca PKP w Krynicy wyruszyliśmy zielonym szlakiem w kierunku Jaworzyny Krynickiej. Po godzinie dotarliśmy do dolnej stacji kolejki gondolowej na Jaworzynę. Tam odpoczęliśmy, zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy dalej.

Po dwóch godzinach przyjemnej, ale wymagającej wędrówki, doszliśmy do schroniska pod Jaworzyną, gdzie spędziliśmy czas na odpoczynku i podziwianiu panoramy, otaczających nas pasm górskich.

Dalsza droga polegała na przejściu do Bacówki nad Wierchomlą. Ten odcinek był długi, ale bardzo przyjemny i łatwy. Dużo rozmawialiśmy i podziwialiśmy piękno przyrody. Część tej wędrówki przebyliśmy czerwonym szlakiem, który należy do Głównego Szlaku Beskidzkiego i nosi imię Kazimierza Sosnowskiego – patrona naszej szkoły.

Do schroniska dotarliśmy po godz. 18.00 – zmęczeni, ale szczęśliwi.