28 maja uczniowie klasy 3 wyruszyli na kolejną pieszą wycieczkę po Pieninach. Trasa wędrówki wiodła z Krościenka do Sromowiec przez przełęcz Chwała Bogu i Wąwóz Szopczański. Grupę prowadził przewodnik pan Jan Brajner.

Poruszaliśmy się żółtym szlakiem, a trasa była dla nas bardzo wymagająca. Z trudem pokonywaliśmy kolejne odcinki do przełęczy Szopka. Dalej było już tylko lepiej, ale i tak nie obyło się bez przygód. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło.

Podczas wędrówki poznaliśmy urocze zakątki Pienin: Bańków Gronik, Pieniński Potok, przełęcz Szopka i Wąwóz Szopczański. Podziwialiśmy piękne widoki na Trzy Korony i Tatry. Słuchaliśmy barwnych opowieści pana przewodnika.

Po trudach wycieczki z przyjemnością odpoczęliśmy w schronisku Trzy Korony. W drodze na parking odwiedziliśmy jeszcze pawilon Pienińskiego Parku Narodowego, w którym poznaliśmy faunę i florę Pienin, życie górali pienińskich oraz zakupiliśmy pamiątki.

W busie trzecioklasistom dopisywał świetny humor – wszyscy śpiewali piosenki i kołysali się w rytm melodii odtwarzanych przez jednego z kolegów.

Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.