13 czerwca uczniowie klas IV – VII wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Ojcowa.

Pierwszym punktem na trasie wyjazdu było zwiedzanie malowniczego Ojcowskiego Parku Narodowego. Dużo emocji wzbudziło w nas wejście do Groty Łokietka. Tam poznaliśmy historię naszego króla, Władysława Łokietka, i podziwialiśmy podziemne piękno stworzone przez matkę naturę. Następnie, wędrując Doliną Prądnika, mieliśmy okazję obserwować piękne formacje skalne i urokliwe zakątki leśne. Chociaż wtedy pogoda nam nie dopisywała, humory mieliśmy świetne. Pożegnaliśmy się z niezwykłym krajobrazem, przechodząc przez Bramę Krakowską. Na końcu tej trasy czekała na nas kolejna atrakcja – Źródełko Miłości. Pan przewodnik opowiadał różne ciekawostki i legendy związane z danym miejscem.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był zamek w Pieskowej Skale. Wraz z panią przewodnik zwiedziliśmy urokliwy dziedziniec zamku i poznaliśmy jego historię. Już wtedy poprawiła się pogoda, więc mieliśmy możliwość w pełni cieszyć się tym pięknym miejscem.

Następnie udaliśmy się do Jaskini Nietoperzowej. Przewodnik opowiedział nam o pracy archeologów, pokazał formy krasowe: stalaktyty, stalagmity i stalagnaty, a także pozostałości po zwierzętach jaskiniowych. Aby uzmysłowić nam, że jaskinia powstała w wyniku działania wody na skały wapienne, zgasił światło. W tej idealnej ciemnicy słychać było krople spadającej wody. Wrażenia niesamowite!!!

W drodze powrotnej, w autobusie, rozmawialiśmy i wspólnie śpiewaliśmy piosenki. We wspaniałych humorach wróciliśmy do domu.