Uczniowie klasy IV zakończyli realizację projektu „Kreatywna Matematyka”, którą przeprowadzono w trakcie roku szkolnego na lekcjach matematyki.

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” było  rozwijanie zainteresowania matematyką wśród uczniów poprzez zastosowanie kreatywnych metod nauczania i nieszablonowych działań edukacyjnych. Projekt miał pokazać, że matematyka to nie tylko liczby i wzory, ale także zabawa, logika, sztuka i codzienne życie.

Projekt składał się z ośmiu modułów takich jak:

  • „Twórcza matematyka”
  • „Matematyka w sztuce”
  • „Matematyka od kuchni”
  • „Matematyka na wesoło”
  • „Sensoryczna matematyka”
  • „Matematyka na sportowo”
  • „Matematyka jest wszędzie”
  • „Matematyczny powrót do przeszłości”

Projekt pokazał, że dzięki kreatywnemu podejściu matematyka może być ciekawa, inspirująca i przystępna dla każdego ucznia. Angażowanie różnych form aktywności sprawiło, że uczniowie chętniej uczestniczyli w zajęciach i lepiej przyswajali wiedzę.

A. Ogórek