W ramach współpracy z Uniwersytetem Dzieci uczniowie klasy czwartej brali udział w zajęciach edukacyjnych pt. „Jak odczytywać emocje?”, realizowanych w ramach godzin wychowawczych. Celem warsztatów było wprowadzenie dzieci w tematykę emocji – ich rozpoznawania, nazywania i wyrażania – w sposób przystępny i angażujący.

Efekty i korzyści z udziału w projekcie:

  • Dzieci nauczyły się rozpoznawać podstawowe emocje (radość, smutek, złość, strach, zdziwienie) zarówno u siebie, jak i u innych.
  • Uczestnicy warsztatów rozwijali umiejętność nazywania emocji i opisywania sytuacji, które je wywołują.
  • Warsztaty przyczyniły się do wzrostu świadomości emocjonalnej oraz wzmacniania kompetencji społecznych dzieci.

Udział w tym projekcie pokazał, jak ważna jest nauka o emocjach już od najmłodszych lat – zarówno dla rozwoju indywidualnego dziecka, jak i budowania zdrowych relacji w społeczeństwie.

A. Ogórek