Aktywna tablica

Scenariusze lekcji

  1. Apostołka Bożego Miłosierdzia św. Faustyna
  2. Każdy ma swojego przyjaciela
  3. Niedziela Palmowa
  4. Odczytywanie temperatur
  5. Rozwijanie myślenia ilościowego
  6. Krajobraz wielkomiejski
  7. Rozwijamy pamięć i analizę słuchowo – wzrokową
  8. Układ krążenia
  9. Usprawnienia percepcji wzrokowej
  10. Utrwalamy litery i głoski
  11. Utrwalamy pisownie trudnych wyrazów
  12. Karta pracy nr 1
  13. Karta pracy nr 2
  14. Karta pracy – style uczenia.

       

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Nasza szkoła w 2024 roku otrzymała dotację i przystąpiła do realizacji rządowego projektu w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2021-2025. Otrzymaliśmy 5 000 zł (kwota ta obejmuje całkowity koszt realizacji zadania, czyli wsparcie z budżetu państwa oraz wkład własny organu prowadzącego). Środki finansowe zgodnie z celem programu zostaną przeznaczone na zakup książek i realizację działań promujących czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025 jest kolejną edycją wieloletniego programu, nakierowanego na wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz modernizację bibliotek. Ze względu na skalę oddziaływania jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dzięki temu programowi uczniowie będą mogli korzystać z nowo zakupionych propozycji książkowych, które wzbogaciły księgozbiór naszej biblioteki. Wszystkie działania związane z realizacją tego zadania będą na bieżąco umieszczane na stronie szkoły.


 

 

Czytam z klasą – lekturki spod chmurki

Uczniowie klasy III SP w Maszkowicach biorą udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”, który skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych, świetlic i bibliotek szkolnych, a także ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych. Jego autorką i organizatorką jest Honorata Szanecka – dyrektor i nauczyciel Szkoły Podstawowej w Klonowie.

Cele projektu:

– rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,

– rozwijanie aktywności czytelniczej,

– doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,

– zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,

– pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami,

– kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji,

– integracja zespołu klasowego,

– współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,

– wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.

Projekt składa się z trzech modułów (Radość i szczęście, Smutek i złość, Strach i odwaga). W każdym z modułów uczestnicy – uczniowie klasy III wybiorą jedną spośród zaproponowanych lektur, do której wykonają zadania zawarte w Regulaminie projektu. Tegoroczna VI edycja przebiega pod hasłem – „Świat pełen emocji”. Czas trwania projektu: od 1 października 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.

 


Projekt „Już pływam”

W naszej szkole realizowany jest projekt „Już pływam”. Odbywa się on przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.